Grave Keeper-anmeldelse: Forenklet, men fantastisk tilfredsstillende spill med timer med gjenspillbarhet

Teknologi

Horoskopet Ditt For I Morgen

Grave Keeper er et hack-and-slash ovenfra og ned spill fra Buldar Games. Du spiller som en dusørjeger som tar seg inn i et land kalt The Forbidden Stronghold, kontrollert av den skurke skjelettkongen. Målet er å bli en helt ved å samle skatter og styrke karakteren din, nemlig ved å beseire bølger av fiender og sjefer som leder opp til The Skeleton King.

Grave Keeper har en fantastisk enkel, men tilfredsstillende spillløkke. Hver femte runde kjemper du mot en sjef og går deretter videre til neste trinn. Etter 15-30 bølger har du muligheten til å kjempe mot selve skjelettkongen for å samle noen store belønninger som vil forbedre karakterens grunnleggende ferdigheter. Når du tilbakestiller, mister du alt utstyret du har samlet, men du beholder den økte basisstatistikken din.

Kjemp for tyvegods og ære

Etter hver sjef får du en kiste med tyvegods i for å hjelpe deg å bli sterkere for de hardere bølgene. Det er forskjellige nivåer av gjenstander og ferdigheter, og å få disse endrer virkelig måten du kan spille på. Tidlig i spillet må du være mer taktisk og bevege deg rundt på de små slagmarkene, men når du kommer til å vinke 600 vil du bli utstyrt i legendarisk utstyr og virkelig kunne nyte hack og slash-aspektet.

Du vil finne 14 forskjellige typer vanlige fiender og ni forskjellige sjefer (som også har en eliteversjon) å ta tak i, noe som gir litt variasjon til saksbehandlingen. Det er 8 forskjellige kart du kan oppleve, men spillet kan klare seg med noen flere eller til og med noen større versjoner. Ettersom spillet bytter kart hver 5. bølge, vil hvert kart føles det samme når du kommer til 600. bølgen og gir deg liten eller ingen variasjon annet enn fiendens type.

Det er en anstendig mengde variasjon for fiendene

Grave Keeper har tyvegods og mye av det. Det er 110 forskjellige gjenstander å samle og bruke. Du trenger ikke alle disse, og når du først har fått legendarisk utstyr kan du kvitte deg med alt annet. Hvert element tilbyr forskjellige statistiske bonuser og evner, og jakten på å fullføre din perfekte karakterbygging er tilfredsstillende.

Det er daglige oppgaver og oppdrag å fullføre som vil hjelpe deg å komme deg raskere. De fire oppgavene tilbakestilles hver dag, mens det ser ut til å være et uendelig antall oppdrag som tilbyr ressurser å bruke på oppgraderinger. Å pløye gjennom disse føles ganske givende.

Forbedre karakteren din for å møte tøffere bølger av fiender

I tillegg til hovedkampanjen er det også to andre moduser, i form av Versus og Royal Fight. Versus setter deg mot en AI-kontrollert versjon av andres Bounty Hunter for å se hvem som kan fullføre oppgaver raskest. Du får deretter belønninger for å ta tilbake til standardmodus og forbedre karakteren din ytterligere. Royal Fight slår deg sammen med 4 AI Bounty Hunters, og det er din jobb å overleve endeløse bølger av fiender for å tjene poeng og tyvegods.

Begge disse modusene er morsomme, men mangler egentlig en ekte PvP-følelse. AI er ikke veldig smart, blir lett slått i Versus-modus og totalt inkompetent i Royal Fight. Du vil sannsynligvis nesten vente på at de skal falle, slik at du lettere kan fokusere store mengder fiender.

når er doktor hvem på i kveld

Spillet kan klare seg med mer varierte miljøer og moduser

Kjennelse

Spillprogresjonssløyfen føles fantastisk og den enkle kunststilen er flott, men det er bare så lang tid før interessen din sannsynligvis begynner å avta. Når du først har vinket 400 til 600, er du godt utstyrt og nesten uovervinnelig. Uten en ekte spiller vs spiller-modus føles de to andre modusene litt tomme og meningsløse, men kan ha et reelt potensial hvis du kunne spille det med andre. Det er også få feil og merkelige problemer fra å være en port, men generelt er Grave Keeper morsom og underholdende.

Plattform: PC

Pris: £7,19

Siste spillanmeldelser